luni, 16 decembrie 2013

I. Centrale telefonice

O centrala telefonica (PBX) este un sistem de componente electronice care realizeaza conecarea apelurilor telefonice dintr-o anumita zona. O centrala deserveste un numar de terminale, corespunzatoare unei zone, unei cladiri, special conceputa pentru sustinerea unei afaceri sau a publicului larg. PBX-urile sunt de asemenea mentionate ca:
CBX - Centrala telefonica computerizata
PABX - centrala telefonica automata
EPABX - centrala telefonica automata electronica

Centralele telefonice fac conexiuni intre telefoanele interne ale unei organizatii private - conectandu-se totodata si la reteaua telefonica publica (PSTN) prin intermediul liniilor de trunchi. Deoarece acestea incorporeaza telefoane, faxuri, modemuri etc. termenul general de 'prelungire/extensie' este folosit pentru a se referii la orice punct final pe ramura.
Centralele sunt diferentiate de la 'sisteme la cheie' in care utilizatorii pot selecta manual propriile linii de iesire, in timp ce alte sisteme PBX pot selecta automat linia de iesire. Echipamentele hibride combina caracterstici ale ambelor.

Initial, avantajul principal al centralelor telefonice a fost de reducere a costurilor pentru apelurile telefonice interne. In timp, PBX a castigat popularitate si a inceput sa ofere servicii care nu au fost disponibile in reteaua operatorului, cum ar fi grupurile de hunting, redirectionarea apelurilor si apelarea extensiilor. In 1960, o centrala telefonica simulata, cunoscuta ca "Centrex" a adus caractersistici similare din centrala telefonica centrala. (sursa: wikipedia)

Cam atat pentru azi, eram nevoit sa incep printr-o mica recapitulare a ceea ce inseamna o centrala telefonica; de data viitoare vom incepe sa aflam mai multe despre echipamentele hardware & software.
O zi frumoasa,
Radu C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu